2016. május 8., vasárnap

Citromos ricottatorta

Nem rég készítettem egy egyszerű mindenmentes sajttortácskát, ami bár nagyon jól sikerült, eszembe juttatta, hogy mennyire régen ettem valami igazi jó túrós süteményt. Úgy adódott, hogy a hétvégén nagy bevásárlást csaptunk és megpillantottam pár doboz ricottát. Rögtön beindultak a pavlovi reflexeim és egy eszméletlen finom citromos-mandulás ricotta tortát vizionáltam magam elé. Itthon keresgéltem egy kicsit az interneten és találtam egy egészen jónak tűnő receptet, de nem szeretem a 375 g - okat, így jóval egyszerűbben készítettem, csak az alapanyagok arányaira figyeltem. Nagyon finom, nagyon krémes torta lett belőle, ami bár nem kifejezetten fogyókúrás, de különlegesebb alkalmakkor megengedett. :) Gluténmentes keksz használata esetén a süti gluténmentes, egyébként pedig cukor és fehér liszt nélkül készült. :) 





Hozzávalók (egy 23 cm-es formához)

Az alaphoz
- 8 dkg diabetikus keksz (tetszés szerint gluténmentes)
- 5 dkg apró szemű zabpehely
- 1 evőkanál xilit
- 5 dkg szeletelt mandula + a tetejére egy kevés
- 4-5 evőkanál olvasztott vaj (kb. 5 dkg)

A krémhez
- 500 g ricotta*
- 250 g mascarpone
- 6 evőkanál cukornak megfelelő édesítő (nálam süssina por)
- 3 tojás
- 1 evőkanál vaníliaaroma
- fél citrom leve
- 1 citrom reszelt héja
- 100 g darált mandula

* Én Auchanban vettem a nemzetközi részlegen, 250 g-os kiszerelésben. Lehet hozzá használni átturmixolt túrót is, de annak markánsabb lesz az íze.


Elkészítés


  1. Az alaphoz való száraz anyagokat egy vastagabb uzsonnás zacskóba tesszük és egy sodrófával szétverjük, hogy morzsa legyen belőle. Lehet aprítógépben is csinálni, úgy nem olyan vicces. Egy kapcsos átlagos méretű (23 cm) tortaformába tesszük és hozzá öntjük apránként a vajat. Akkor jó, ha nem tocsog a zsírban, de egy nedves homok állagot kell kapni. Ezt egy pohár aljával alaposan lenyomkodjuk, majd hűtőbe tesszük, míg a krém elkészül.
  2. A ricottát kikeverjük az édesítővel, citromlével, citromhéjjal és a vaníliával, majd hozzá ütjük egyesével a tojásokat (illetve először egy kisebb tálkába, ha rossz ne rontsa el a többit) és a mascarponét, végül pedig a darált mandulát. Csomómentesre keverjük, de ne keverjük túl, a tojás ne habosodjon ki. 
  3. Ráöntjük az alapra, egy kevés szeletelt mandulával megszórjuk és 170-180°-on körülbelül 50 perc alatt készre sütjük. Ezután én pár perc alatt grill fokozaton megpirítottam a tetejét. Kihűlve szeletelhető. 
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat, kövess facebookon is, hogy minden új bejegyzésről elsőként értesülj! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése