2015. április 26., vasárnap

Mit? Hol? Mennyit? Mennyiért?

Avagy a termékek, amik nálam beváltak...

Szó sincs reklámozásról, vagy tukmálásról, egyszerűen leírom a tapasztalataimat egy-egy termékről, azt, hogy mennyiért és hol szereztem be. Sajnos nem nagyon találtam ilyen objektív listákat, annál több reklámot és szponzorált bejegyzést. Az alábbiakban azokat az alapanyagokat mutatom be, amik nálam tényleg működnek és a diétám részesei lettek. A listát folyamatosan frissítem.

A diétám során igyekeztem a lehető legkevésbé megvariálni a család vásárlási szokásait, így igyekszem kerülni például a drága (és elvileg nem is egészséges) mesterséges ízesítőket, édesítőket. Talán a blogból is látszik, hogy a zöldségeket és gyümölcsöket részesítem előnyben, akár édesítésre is.

1. TÖKMAGLISZT

Mert valahogy pótolni kell a lisztet. Szó sincs egyelőre a sütikről, péksütikről, olyan egyszerű műveletekhez szükséges a liszt, mint például habarás, sűrítés, vagy a fasirt lazítása. Erre nekem nagyon bevált a tökmagliszt. Bár nagyon drága egy doboz (kb. 900 forint 300 g), nálam elég lassan fogy, szóval jó beruházás volt... :) A képen látható terméket használom, amivel egyetlen gondom, hogy kicsit rögös, lehetne finomabb állagú. A színét pedig nagyon szeretem! Én ezt egy nagyobb Intersparban vettem, úgyhogy szerintem bármelyik nagyobb áruházban megtalálható. (pl. Auchan, Tesco. Érdekes, hogy a Lidl és az Aldi kínálatában nem nagyon találtam ilyen "alternatív" élelmiszereket, pedig más téren nagyon jók...) Az áruházakban a liszteknél, a nemzetek konyhája polcnál, vagy a bio élelmiszereknél érdemes keresgélni.


Átlagos tápérték (100 g)
Energiatartalom: 1574 Kj / 384 Kcal
Fehérje: 54 g
Szénhidrát: 15 g
Zsír: 12 g

2. KÓKUSZLISZT

Édes nassolni valókhoz és édesebb ételek sűrítéséhez remek a kókuszliszt. Én a teljesen hagyományos kókuszreszeléket (100 g kb. 160-200 forint) szoktam kávédarálóval apróra zúzni. Így ugyan nem lehet azt a homogén lisztállagot elérni, mint amit esetleg a boltban kaphatónál lehet érezni, de a sütikben ez a darabosság szerintem még jól is jön. Az interneten körbenézve találtam egy viszonylag olcsó bio webshopot, ha valaki igazán lisztszerű kókuszlisztre vágyna... :) Persze az árakhoz be kell kalkulálni a kiszállítási díjat, de így talán jobban megéri vásárolni, mint a szupermarketekben. Egyetlen negatívuma, hogy frissen darálva eléggé zsíros állagú, sok zsírtalanított kókuszlisztet lehet már vásárolni, hogyha ez valakinek gond, illetve (bár erről még csak olvastam) darálás előtt teljesen ki kell szárítani a kókuszt és akkor szárazabb lesz.

A kép innen való.

3. MANDULA/DIÓLISZT

A kókuszliszthez hasonlóan ezt is otthon szoktam előállítani, bár jóval ritkábban használom a kókusznál, mert sokkal drágább.

A kép innen való.

4. LENMAGLISZT

Szintén egy különlegesebb lisztről van szó. Én ezt a darabot a Fény utcai piac alsó szintén élvő Paleolit boltban vettem (ahol egyébként rengeteg csodaszép krémes sütemény kapható - reform élelmiszerekből természetesen) kb. 800 forintért. Eddig kevésszer használtam, de akkor igazán jól működött. Sokkal apróbbra van őrölve, mint a tökmagliszt.



5. PALEO SZÁRAZTÉSZTA

Ennek a tésztának a szénhidráttartalma töredéke a rendes tésztáknak, de még a durumnak is. Nekem az íze is bejött, illetve teljesen tésztaszerűen viselkedett minden helyzetben. 25 dkg-os csomagban vettem, nekem ez 5 közepes étkezésre volt elegendő. Ha nem is minden este, de időnként tényleg belefér a tészta is az életünkbe. Nem is kell olyan sok mindenről lemondani, igaz? :) Egy zacskó kb. 700 forint volt. Ezt is paleo boltokban lehet beszerezni, én a Fény utcai üzletben vettem.





6. NoCarb Noodle

Nemrég találtam ezt a tésztát, amiben nincsen se szénhidrát, de zsír, se glutén, se kalória. Azért ez elég jól hangzik. (Itt lehet róla bővebben olvasni.) Egy csomag, ami körülbelül 2 főre elegendő 550-600 forint körül mozog, ami szerintem elég jó ár. Negatívuma, hogy nehéz beszerezni, én paleo boltban vettem, máshol nem láttam még. (Rendelni is lehet az internetről, ezt akkor ajánlom, ha olyan helyen laksz, ahol beszerezhetetlen, vagy veszel mást is, mert a kiszállítási árak elég magasak.) Ami nagyon fontos a használatával az az, hogy nagyon nagyon alaposan le kell öblíteni, addig, míg nem érezni rajta a tartósító levének a szagát. Az állaga kicsit gumis, de teljesen ízetlen, jól felveszi a mártások ízét. Érdemes valami intenzív ételben kipróbálni, pl valami keleti fogásban, de levesben is jól el tudom képzelni.
Azóta megkóstoltam a szélesmetélt terméküket is, ezt nem sikerült 10 perc alatt sem illatmentesre mosni, így egy kicsit a mártás is rossz ízű lett. Mindenképpen az angyalhaj cérnametélt ajánlom, azzal nem volt ilyen gond! :) Elvileg van rizs alakú és lasagne lapok is. Szerintem a könnyebb mosás érdekében a kicsiket érdemes fogyasztani. :)

7. MANDULATEJ


Rengeteg blogon olvasok elragadtatott kommenteket és bejegyzéseket a mandulatejről, így úgy gondoltam itt az ideje kipróbálnom. Először nem akartam házilag szerencsétlenkedni, így inkább boltban vettem egy dobozzal. Elég drága, viszont előnye, hogy szinte minden nagyobb szupermarketben beszerezhető, illetve házilag is előállítható mandulából és vízből. Vásárlásnál a cukorbetegek, inzulinosok vagy akinek nem szabad cukrot fogyasztani figyeljenek nagyon, mert sok ízesített, (pl. mézes) mandulatej is van már a polcokon! Egyébként az íze kicsit marcipános, úgyhogy akik ezt szeretik, azok szeretni fogják a mandulatejet is. És még valami: használat előtt felrázandó!

8. ÉDESÍTŐTABLETTA


Én a képen láthatót használom, noha tényleg csak minimális mértékben, főképp zabkása édesítésére. Az árát sajnos nem tudom, Édesanyám szokta vásárolni, viszont nálunk nagyon lassan fogy, viszont vannak dolgok, amibe ezt érdemes tenni, pl. kávé, vagy a már emlegetett zabkása. Egyetlen negatívuma, hogy amikor egyszer leesett, akkor az adagolója kicsit szétcsúszott, így repülnek belőle ezerrel a kis édesítő bogyók, így közvetlen az étel/ital felett most már nem használhatjuk. :)


A lista folyamatosan frissül! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése