2016. június 28., kedd

Dán kuglóf Blogkóstolóra (szénhidrát csökkentett)

A hosszas hezitálásomat Lívia receptjei között nem a közöny okozta, jóval inkább a hatalmas választék és a nyári forróság, amit nehezen viselek, ilyenkor enni sem bírok, nem hogy sütögetni. Ma viszont olyan kellemes idő volt, hogy nem okozott fizikai fájdalmat a sütő bekapcsolása. Eredetileg pogácsát szerettem volna sütni, mert ebből igazán nagy választék van Livi blogján, a csodaszép képekről nem is beszélve. Megtetszett még nagyon a zabpehellyel készült császármorzsa receptje is, ami szinte változtatás nélkül beleillik a diétámba. Végül mégis egy egyszerűbb sütit, a dán kuglófot készítettem el. Nekem nagyon ízlett, nagyon illett a cukormentes eperlekvárom alá, egy kávéval fenséges uzsonna vagy reggeli lehet. Gyönyörű szép kuglóf lett belőle, de a memóriakártyám vacakol, így csak ezt a képet tudtam gyorsan lementeni róla, amin szeletben látszik. Finom lett, köszönöm a receptet! :) Ezzel a recepttel készültem a 29. Blogkóstoló játékra, amit most Fűszermánia Gabi 





Hozzávalók

- 5 tojás
- 25 dkg cukornak megfelelő édesítő (nálam 5,5 dkg négyszeres erősségű édesítő)
- 25 dkg szénhidrát csökkentett liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 dl semleges ízű olaj
- 1-1,5 dl langyos víz
- 1 marék dió
- 1 evőkanál vaníliaaroma
- 1 kupaknyi rum
- 1 evőkanál kakaópor

Elkészítés


  1. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük kézi robotgéppel. Ugyanezzel a géppel habosra keverjük az édesítővel és az olajjal a sárgákat. (Fordítva ugye nem lehet, mert a fehérjéhez nem kerülhet más, így megspórolunk egy mosogatást.) Váltogatva hozzá adjuk a lisztet, sütőport és a vizet, valamint a vaníliaaromát. Egy kicsit sűrűbb piskótatészta állagú tésztát kell kapnunk.* Körülbelül az egyharmadát egy másik tálkába tesszük, (lehet többet is, én annyira nem szeretem a nagyon kakaós kuglófokat), hozzáadjuk a kakaót és a rumot. A fehér részbe mehet a durvára tört dió.
  2. Szilikonos kuglófformába töltöttem a fehér részt, majd arra a kakaósat, majd a kettőt egy picit összeforgattam, hogy szép márványos legyen. Ha fém formát használsz érdemes előtte kiolajozni és kilisztezni, nekem a szilikonosból ezek nélkül is gyönyörűen kijött. 180°-on körülbelül fél óra alatt készül el, ezt érdemes tűpróbával megvizsgálni. 
  3. Por állagú édesítővel szórtam meg, valamint eperlekvárral ettem. 
* A szénhidrát csökkentett lisztek általában tömörebbek mint a hagyományos búzaliszt, előfordul, hogy több folyadékot vesznek fel. Ha nagyon sűrűnek érzitek a tésztát mehet bele még egy két kanál olaj és egy kevés víz.


Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat kövess facebookon is, ahol minden friss bejegyzésről elsőként értesülhetsz. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése