2015. június 10., szerda

Ananászos csirke, Nocarb tésztával

Felfedeztem egy új tésztát abban a paleolit boltban ahova mostanság el-ellátogatok. Ez a tészta a NoCarb Noodle, ami azt ígéri, hogy úgy ehetsz tésztát, hogy közben sem szénhidrátot sem zsírt nem fogyasztasz. 100 g tésztában mindössze 9 kalória van, ami lássuk be elég kecsegtető. Nem is hezitáltam sokat, megvettem. Az eladó hölgy figyelmeztetett, hogy nincs íze a tésztának, ezért valami intenzívebb ízű szósz illik hozzá. Nekem rögtön a kínai édes-savanyú mártás jutott eszembe, ananásszal, csirkemellel. Nos, az édes maradt, így keletkezett ez a finomság. A tésztának nincsen tényleg íze, de nagyon nagyon fontos, hogy alaposan át kell mosni, mert a lé amiben áll rossz ízű (és szagú). Az állagával nem vagyok megelégedve, de végülis mit vártam? Kicsit olyan, mintha gumit rágna az ember, de egy kellemesen fűszeres szósz ezt az érzést kárpótolja. Összegezve: nem rossz ez a tészta, és annyira nem is drága (550-600 körül volt az ára), így a fogyókúrázóknak jó szívvel tudom ajánlani. :)


Hozzávalók (2 főre)


- 1 csomag Nocarb tészta
- 1 csirkemell
- zöldségek (ami van, és nem sajnáljuk): 1 répa, 1/4 szárzeller, 1 kis hagyma, 1/2 Tv paprika, 2 paradicsom
- 1/3 ananász
- 1 ujjpercnyi gyömbér
- 1 gerezd fokhagyma

Elkészítés

  1. A zöldségeket lereszeljük, vagy apróra vágjuk. Az ananászból levágunk egy darabot (én hosszában a koronája mellett - a maradékból gyümölcs sali lesz.)
  2. Egy serpenyőben a falatkákra vágott csirkehúst átpirítjuk, majd félretesszük.
  3. A serpenyőben maradt zsiradékon megpirítjuk a zöldségeket, sózzuk, borsozzuk, majd öntünk alá egy kicsi vizet és fedő alatt puhára pároljuk. (Időnként kell alá még egy kicsi víz, egyébként el van magában.) Hozzádobjuk a fűszereket, sózzuk és borsozzuk.
  4. A megfőtt zöldségeket összeturmixoljuk, majd a pürét visszaöntjük a serpenyőbe, hozzádobjuk az ananászt és a husit és átmelegítjük.
  5. A tésztát szitába tesszük és nagyon alaposan (!) átmossuk. Célszerű kézzel mozgatni a tésztát, hogy tényleg mindenhol lemossuk róla a büdös levet. Én akkor hagytam abba a mosást, amikor már nem éreztem a szagán semmit. Egyébként ez olyan 2-3 perc.
  6. A tésztát a mártáshoz öntjük és elkeverjük, az egészet átmelegítjük. Petrezselyemmel szórtam meg a végén, ami annyira nem illik az ételhez, de jóval dekoratívabb így. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése