2016. szeptember 25., vasárnap

Almás palacsinta mézes zabmorzsával

Hogyha eszembe jut az alma, zab és méz párosítás, akkor automatikusan a rusztikus és házias jelzők jutnak eszembe. Biztos vagyok benne, hogy ezért Nigella Lawson a felelős, ő előszeretettel használja ezeket a fogalmakat a hasonló kreációkra. Így tehát hadd mutassam be Nektek az én kis rusztikus-házias almás palacsintámat, amit egy fantasztikusan ropogós zabmorzsával koronáztam meg. Mivel a méz sajnos sokaknál tiltólistán van, ezért azt javaslom, hogy akinek nem szabad ezt fogyasztania a zabpelyhet csak pirítsa meg a kókuszolajon, majd valamilyen porított édesítővel hintse meg a palacsintatornyot. Nagyon jó lesz úgy is, és az édes-ropogós élmény megmarad. :) 






Hozzávalók

- 3 púpos evőkanál szénhidrát csökkentett piskótaliszt (ezt használtam, de zabpehelyliszttel is működik)
- 1 tojás
- késhegynyi szódabikarbóna és sütőpor
- 1 kiskanálnyi édesítő
- 1 kiskanálnyi fahéj
- 4-5 evőkanálnyi növényi tej (nálam mandulás-kókuszos)
- 1 nagy alma
- kb. 1 evőkanál kókuszolaj

- 1 kisebb maréknyi zabpehelytöret
- 1 kiskanál kókuszolaj
- 1 kiskanál méz


Elkészítés


  1. Az almákat megmossuk, aki szeretné meg is hámozhatja, én nem szeretek almát hámozni, ezért ezt nem tettem. Körülbelül 3-4 mm vastagra felszeleteljük az almát, a magházát eltávolítjuk.
  2. Egy tálkában a száraz hozzávalókat összekeverjük, a lisztet, szódabikarbónát, sütőport és a fahéjat. Hozzáütjük a tojást és annyi tejet adunk hozzá, amivel egy sűrű palacsintatésztát kapunk. A végén adtam hozzá az édesítőt. Az almaszeleteket beleszórjuk és átkeverjük, hogy a massza mindenhol érje a szeleteket.
  3. Egy palacsintasütőben kevés kókuszolajat hevítünk, majd az almaszeleteket beletesszük. Egy-egy kiskanállal tettem még mindegyikre tésztát, hogy szép sima legyen a felülete. 
  4. A serpenyőben felolvasztunk 1 kiskanál kókuszolajat, majd hozzáadjuk a mézet és a zabpelyhet és megpirítjuk. Ha már szép színe van, akkor kitesszük egy kistányérba és hagyjuk 1-2 percet hűlni.
  5. A palacsintákat két tányérra tornyozzuk, cukormentes karamellsziruppal (Monin márka) meglocsoljuk és megszórjuk a mézes zabmorzsával. 
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat kövess facebookon is, le ne maradj semmiről. :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése