2016. augusztus 31., szerda

Rukkolás köleskása sült zöldségekkel

Nagyon szeretem a különlegesebb köreteket, így ez a citromos-rukkolás köleskása is rögtön a kedvencemmé vált. Én maradék főtt kölest használtam hozzá, ennek híján frissen megfőtt kölest is lehet hozzá használni, de akár kuszkuszt, bulgurt vagy más gabonafélét is. (Igaz, ezek nem gluténmentesek már.) Nagyon finom krémes állagú, pikáns kása, ragukhoz is nagyon illik!






Hozzávalók (1 körethez)

- egy adag megmaradt köles
- 1 citrom reszelt héja, pár csepp citromlé
- 1 gerezd fokhagyma
- só, bors
- 1 nagy maréknyi rukkola (vagy spenót)

- sült zöldségek: édesburgonya, karfiol, brokkoli

Elkészítés


  1. A kölest egy kis lábasba tesszük, ujjnyi vastagan vizet öntünk alá, fűszerezzük sóval, borssal, fokhagymával. Addig főzzük, míg teljesen átmelegszik és egy kicsit szétfő. Beleszórjuk a rukkolát, elkeverjük, egy pillanat alatt összeesik. Reszelt citromhéjjal és pár csepp citromlével ízesítjük. Remek köret. Én sült zöldségekkel ettem, de pörköltökhöz is nagyon finom.

Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat, kövess facebookon is, le ne maradj semmiről!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése