2016. augusztus 8., hétfő

Mentás sárgadinnyés fagylalt

Nagyon rákattantam mostanában a házi fagylalt készítésre. Leginkább azokat a recepteket szeretem, amikor még fagylalt gép sem kell ehhez a finom édességhez, sőt még a félóránkénti botmixerezés is kimaradhat. A fagyasztott banánnal rendszeresen kísérletezgetek, az epres és a csokis-mogyorós változatot itt is megosztottam, mert ezeket szerettem a legjobban. :) Egyébként nem csak a banán működik jól fagyasztva összeturmixolva fagyiként, hanem a meggy és a fekete ribizli is, vagy az avokádó, de ahogy a lentebbi példán látható a sárgadinnye is tökéletes alanya a villámgyors fagylaltkészítésnek. Mentával ízesítettem, amivel nagyon jól működött. Sajnos csak frissen turmixolva lesz igazán krémes állaga, így ha maradna, akkor érdemes újabb felhasználás előtt újra széttördelni és turmixolni.






Hozzávalók (2 adaghoz)


- 1/4 édes sárgadinnye
- 1-2 evőkanál kókusztej (elhagyható)
- 6 levél menta

Elkészítés


  1. A sárgadinnyét meghámozzuk, felkockázzuk. Egy zacskóba pakoljuk a kockákat és fagyasztóba tesszük pár órára, hogy teljesen megfagyjon. 
  2. Egy fakanál végével széttördeljük a zacskón keresztül a darabkákat, majd az apróra vágott mentával és egy kevés kókusztejjel aprítógépben krémessé turmixoljuk. Én a felénél váltottam botmixerre, úgy krémesebbé tudtam turmixolni. 
  3. Tálkákba adagoljuk, mentával és cukormentes tejszínhabbal tálaljuk.
Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni az újabbakról kövess facebookon is, hogy minden információt megtalálj. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése