2016. július 19., kedd

Sós karamellás bonbon (mindenmentes)

Aki facebookon követ tudja, hogy nemrég örömködtem a Naspolya Nassoldán, az egyik új kedvenc cukrászdámon. (Amiről pár napon belül hallani fogtok még tőlem! ;)) A hely érdekessége, hogy minden édességük mindenmentes, vagyis nem használnak glutént, cukrot, tejtermékeket, ráadásul nem hőkezelik az ételeket. Ott kóstoltam egy sós karamellás trüffel nevű ízbombát, ami azonnal rabul ejtett. Nem is vacilláltam sokáig, elkészítettem a saját verziómat. :) A végeredmény nagyon meggyőző, bár legközelebb még egy picit sósabban készítem. Mivel sós pörkölt kesudiót használtam a végeredmény nem lett nyers, de így olcsóbb és egyszerűbb. Természetesen aki nem fogyaszt előpörkölt alapanyagokat használjon natúr kesut és sót, ebben az esetben a gyakori kóstolgatás az ízek beállításához ajánlott. :)





Hozzávalók (12 golyóhoz)

- fél bögre puha datolya (magozott)
- egy bögre sós pörkölt kesudió*

* ha nyers édességet szeretnénk, akkor helyette natúr kesudió és só 


Elkészítés


  1. Egy aprítógépben krémessé turmixoljuk a datolyát. Ha száraz lenne érdemes előtte langyos vízbe áztatni 1-2 óráig. Én a néhol szárazabb héját is leszedegettem róla. Hozzá adtam ugyanannyi kesudiót és egy sűrű, de formázható masszát turmixoltam belőle.
  2. Benedvesített kézzel golyókat formálunk belőle, és a maradék összetört kesudióba forgatjuk.
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat kövess facebookon is, le ne maradj semmiről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése