2016. július 2., szombat

Mediterrán töltött karalábélevél

Vegyes érzéseim vannak ezzel az érzéssel: a töltelék fantasztikusan jól sikerült, legalábbis nekem nagyon ízlett, hiszen oda vagyok a bazsalikomért és oregánóért. A mártás is finom lett, a citromtól és a paradicsomtól kicsit savanykás. A karalábélevél azonban nem ízlett. Nem tudom azért-e, mert már nem volt annyira zsenge, mindenesetre egy picit kesernyésnek éreztem. Ezzel együtt is finomra sikerült az étel, a bulguros töltelékét pedig fogom készíteni gyakrabban, mert az tökéletes lett.







Hozzávalók (2 nagy adag)


- 1 újhagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 ág bazsalikom
- 1 ág oregánó
- 3 evőkanál bulgur
- 3 evőkanál víz
- 5-6 darab fekete olívabogyó
- só
- kb. 7-8 db friss karalábé

- 1 dl víz
- 1 dl paradicsomszósz

Elkészítés



  1. Kevés olívaolajon megdinszteljük az apróra vágott újhagymát, fokhagymát, majd megpirítjuk a zsiradékon a bulgurt is. Sózzuk, majd adunk alá vizet (3 evőkanál - a mártásból is szív majd magába), majd belevágjuk a zöld fűszereket és az olívát.
  2. Amint magába szívta a vizet a bulgur (még nem puhult teljesen át) levesszük a tűzről, majd betöltjük az alaposan megmosott és lecsepegtetett karalábélevelekbe. 7 kisebb csomag lett belőle nekem. 
  3. Egy kicsi fazék aljára helyeztem ezeket és felöntöttem paradicsomszósszal és vízzel, picit megsóztam (pici édesítőt is lehet bele tenni, ha valaki úgy szereti), majd körülbelül 25 perc alatt kis lángon, fedővel lefedve puhára főztem a batyukat. Ha nagyon elfőtte a levét, akkor lehet pótolni és kóstolás után utóízesíteni.
Ha tetszett a recept és szívesen olvasnál hasonlókat kövess facebookon is, ott minden új bejegyzést megtalálsz. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése