2016. április 24., vasárnap

Szezonja van: spárga

Nagyon szeretem a spárgát, és ahogy szezonja van igyekszem változatosan fogyasztani. Csokorba szedtem a kedvenc - a blogon is fellelhető - receptjeimet, hátha ihletet adnak Neked. :)





Haladjunk étkezési sorrendben.

Reggelire
A kedvenc frittata receptem egyszerűen verhetetlen! Jó sok zöld fűszerrel és sajttal készült, zseniális! Annak ellenére, hogy húsmentes, az akkori zöldségellenes (most már azért szereti a zöldségeket) barátomat levette a lábáról!


Édesapámat pedig ezzel vettem le a lábáról. :) Ropogós bacon, alatta olvadt sajt, benne pedig a roppanós állagúra párolódott sült spárga, mindez a krémes tojássárgába és a fokhagymás tejfölbe tunkolva igazi ízorgia! Fantasztikus étel, egy lakmározós reggelire ajánlom! (És EEEZ diétás? Ha a szénhidrátértékét nézzük, igen!)



Mára kiveszett az előétel fogalom. Használni használjuk, de le a kalappal azelőtt, aki nem csak étteremben eszeget ilyesmiket, hanem otthon a családi ebédbe is beilleszti ezt a fogást. Én azokat az ételeket illetem ezzel a címkével, amik nem saláták, de könnyed fogások, ezeket általában leves helyett eszem, és csak valami édességet kívánok utána. Lássuk ezeket: 

A fehér spárgát ritkábban használom, de ha igen, akkor jól megpirongatom vajon, majd sok fokhagymával, petrezselyemmel és pirított szeletelt mandulával készítem. Így a legjobb!


Gyakran párosítom a spárgát a tavasz másik slágerével, a zöldborsóval. E recept esetén például borsópürét készítettem, erre került a sült spárga és egy szép tükörtojás is.


Unalmasnak tűnik, de zseniálisan finom az alábbi krémleves, szintén zöldborsóval kiegészítve. Édeskés, nagyon krémes, nálam az abszolút kedvenc!


Másik kedvelt tavaszi fogásom az olasz minestrone nevű zöldségleves, érdekes módon ezt leggyakrabban ilyenkor készítem, bár szerintem eredetileg inkább egy késő őszi tartalmas leves lehetett... Spárgával szuper!


Végezetül pedig jöjjenek a főételek, ebben az esetben ezek laktató saláták lesznek, amiket én teljes értékű fogásokként tartok számon. Először az egyik kedvenc tavaszi sült zöldség salátám, amiben kiváló a spárga: 


Ennek egy tartalmasabb változata, a szélein vékonyra szelt fekete erdei sonkával és pesztós fűszervajjal: 


Illetve egy új kedvenc, a quinoa saláta, természetesen spárgával. :) 


Ennyi lenne az én kis összefoglalóm, remélem kedvet kaptatok a spárgához!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése