2016. április 17., vasárnap

Medvehagymás tortilla (vegán)

Egy gyors és egyszerű receptet hoztam megint, medvehagymát használtam hozzá, ha már nem kaptok, akkor bármilyen fűszernövénnyel helyettesíthető, de akár el is hagyható. Ha egy igazi tortillára vágysz, ami vékony, de rétegelt, szélein ropogós, de félbehajtható (ha valaki ropogósra, törhetőre szeretné süsse kicsit tovább) akkor ne keress tovább, itt a tökéletes recept! Sajnos nem gluténmentes, ám a tönkölybúzaliszt lassú felszívódású szénhidrát, így IR-esek, cukorbetegek is fogyaszthatják ezt a remek tésztát. A receptet innen lestem el, de picit változtattam rajta. Egyébként ahogy így utána néztem ez egy klasszikus kínai nasi, green onion pancake címszóval érdemes keresgélni hasonló recepteket.





Hozzávalók (4 kisebb darabhoz 2 főre)

- 3/4 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 2-4 evőkanál forró víz
- nagy csipet só
- 3-4 levél medvehagyma
- olívaolaj

Elkészítés


  1. Egy tálba tesszük a lisztet, sót és az apróra vágott medvehagymát, majd kanalanként annyi forró vizet adunk hozzá, hogy egy ruganyos tésztát kapjunk. 
  2. Egy lisztezett deszkára kitesszük a tésztát, 4 részre osztjuk, majd enyhén lisztezve kinyújtjuk, szorosan felcsavarjuk és csigába formáljuk.* (Erről a megadott linken láttok videót és képeket is.) Vékonyra kinyújtjuk, majd forró serpenyőben egy pici olívaolajon megpirítjuk mind a két oldalán. (ha többször forgatjuk és tovább sütjük jó ropogós, törhető lesz az állaga. Ha nagyon ropogós lenne, és nem lehet hajlítani, akkor bugyoláljuk nedves konyharuhába pár percre, így könnyen felpuhul.)
  3. A képen zöldségekkel és medvehagymás guacamoléval töltöttem meg.
* Ez el is hagyható, de így sokkal ropogósabb és rétegeltebb lesz a tészta.

Ha tetszett a recept és szeretnél értesülni a legújabb bejegyzésekről kövess facebookon is, le ne maradj semmiről!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése