2015. november 2., hétfő

Zabos banángolyók

Az interneten számos recept terjeng, amik arra hivatottak, hogy megmentessék az emberekkel a barnuló banánokat. Én csatlakozom ezzel a recepttel ebbe a táborba, noha a környezetemben még nem találkoztam családdal, aki ki akarta dobni ezeket a gyümölcsöket. Mindenesetre egy tök jó alternatíva a felhasználáshoz. A recept végtelenül egyszerű és nagyon könnyen paleosítható, hiszen a szárazanyag nagy részét nem a zabpehely adja, hanem a kókuszreszelék és a mandula. A forgatáshoz eljutva azonban rádöbbentem, hogy az összes kókusz/mandula tartalékomat feléltem, így kénytelen voltam a zabhoz nyúlni. Ezért egy kicsit zabos is lettem, de csak a kóstolásig. Nagyon finom, tetszés szerint fahéjasan vagy különféle aszalt gyümölcsökkel is elkészíthető. Próbálkoztam a kakaóba forgatással is, de pillanatok alatt átnedvesedett, ami nem volt valami gusztusos látvány. Épp ezért kakaósan nem ajánlom vendégeknek kínálni, vagy ha ehhez ragaszkodtok, akkor adjatok még a masszához egy kevés száraz anyagot és úgy forgassátok.



Hozzávalók (12 darabhoz)

- 1 érett banán
- 4 evőkanál kókuszreszelék (banántól függően több/kevesebb)
- 4 evőkanál darált mandula (banántól függően több/kevesebb)
- vaníliaőrlemény (vagy fahéj, gyömbér, stb.)
- 1 evőkanál zabpehely + a forgatáshoz (töret)

Elkészítés

  1. A banánt villával összetörjük, majd fokozatosan hozzáadva a száraz anyagokat egy formázható masszát készítünk. A közepébe nyomható bármi: mandula, aszalt gyümölcs, mazsola stb. (Én ezt kihagytam.) Golyókat formázunk majd meghempergetjük a zabpehelyben (vagy kókuszban stb).
És az értékei: élvezeti 100/100, a többi kevésbé csábos: 61 kcal/db (12 darab esetén), és 4,8 g CH.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése