2015. október 6., kedd

Sütőtökös paleocsinta

A sütőtök az ősz slágerzöldsége. Ha marad egy kevés a sült változatból, akkor kapjon helyet a másnapi reggeliben, bár ez tényleg annyira finom, hogy már ezért megéri tököt sütni! A csoki bármilyen lightosabb feltétre lecserélhető, de nagyon passzol az édes-fahéjas palacsintákhoz. :) És egy utolsó ajánlás: amikor a zöldséggyűlölő vőlegényem megkóstolta, láttam az arcán a tökéletes elképedést. Körülbelül azt, amit akkor produkált, amikor elmondtam neki, hogy a reggeli bizony tökből lesz. De ez az arc nem a korábbi undorodó fej volt. Annyira ízlett neki, hogy noha csak egy kóstolónyi adagot kért előzetesen, ő ette meg a javát. :)





Hozzávalók (1 főre)

- 1 nagy tojás
- 180 g sült sütőtök (nálam ez 2 cikk - amilyen a képen is látható)
- 1 evőkanál xilit (opcionális)
- 1 kiskanál fahéj
- feltétnek tetszés szerint bármi (nálam kevés olvasztott csoki és dió)

Elkészítés


  1. A sütőtököt kikanalazzuk a héjából és összeturmixoljuk. Hozzáadjuk a fahéjat és egy tojást. Sajnos az én sütőtököm nem volt túl édes, így egy kanál xilitet is adtam mellé, de ez elhagyható.
  2. Egy serpenyőben egy kevés olívaolajon vagy kókuszzsíron kisütjük. Nekem 5 kicsi palacsinta lett belőle. Akkor kell megfordítani, ha már szép pirult az egyik oldala. Szépen fordítható, nem szakad. Tetszés szerint bármilyen finomsággal tálalható.
Egy adag, vagyis az öt palacsinta 305 kcalt tartalmaz (csokival együtt, anélkül 266) és 44 g CH-t.

Ha tetszik a bejegyzés és szeretnél frissen értesülni az újakról, akkor nézz be a facebook oldalamra is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése