2015. szeptember 5., szombat

Sajttal töltött kakukkfüves körte

A sajt és a körte remek páros, ezt már régóta tudom (pl. fagyi, husi). Most egy jópár éves receptötletemet valósítottam meg, noha kicsit eltértem az eredeti tervtől. Van ugyanis egy füzetem, amibe évek óta ötleteket, receptpalántákat írogatok, rajzolgatok. Anno egy fehérborban posírozott körtekelyhet képzeltem el, amit kakukkfüves camembertes-tejszínes krémmel töltöttem volna. A tetejére a terv szerint szikkadt kenyérmorzsa került volna, majd az egész be a sütőbe. A teteje ropog, a belseje krémes, a körte pedig ress... A fogyókúrám miatt most a morzsát el kellett hagynom, és a tejszínes camembertes krémet is hanyagoltam, helyette egy egyszerűbb és lustább verziót alkalmaztam. Egyszerűen egymásra pakoltam az összetevőket, amik keverés nélkül is szépen összeolvadtak. Nagyon finom, érdemes kipróbálni.




Hozzávalók (4 darabhoz - 2 főre)


- 2 darab sárga, puha körte
- 4 kiskanál tejföl
- frissen őrölt bors, szerecsendió
- 4 dkg reszelt gouda sajt
- pár ág kakukkfű

Elkészítés


  1. A körtéket ketté vágjuk, a magházat bőven kivágjuk. Ebbe kanalazunk egy kevés tejfölt, borsozzuk, szerecsendiót reszelünk rá. Rárakjuk a sajtot és rámorzsoljuk a kakukkfüvet.
  2. Előmelegített grill fokozaton 10 percig sütjük, ameddig a sajt szépen megpirul. (Erősebb sütőknél lehet hogy kevesebb az idő.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése