2015. szeptember 2., szerda

Mákos nudli fahéjas szilvaöntettel

Nem különösebben szeretem a mákot, de ez szerintem csak az agyon sózott, olajban tocsogó cukorrögös menzás mákos tésztának köszönhető. Egészben kifejezetten szeretem a textúráját, amikor egy picit roppan az ember foga alatt. Ez a tészta zseniális így! Az ötletet Mautner Zsófi egyik szakácskönyvéből merítettem. A tészta a már megmutatott szilvás gombócé, de nudliként is szuperál. Érdemes bevetni, amíg még tart a szilvaszezon. Persze a mártást simán le is lehet cserélni lekvárra... Aki intenzívebb mákos ízt szeretne darált mákot tegyen hozzá.




Hozzávalók (4 adaghoz)

- 1 adag tészta
- 2 evőkanál egész mák
- 40 dkg szilva
- 4 evőkanál fahéjesszencia (elhagyható)
- 1 kiskanál fahéj

Elkészítés


  1. A tésztát elkészítjük a leírtak szerint, átgyúrjuk, majd hozzágyúrjuk a mákot. Nudlikat formázunk belőle és lobogó vízben addig főzzük, míg feljön a felszínre. (1-2 perc)
  2. A szilvát közben felkockázzuk és a fahéjjal és az esszenciával enyhén szétfőzzük. Én úgy szeretem, ha darabos, de lehet teljesen lekvárszerűre is készíteni. Vagy lekvárt adni a nudlira... egyszerűbb. :)
  3. A nudlikra pakoljuk a mártást és fogyasztjuk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése