2015. szeptember 11., péntek

Kókuszos csokipuding kókuszcsókkal (paleo)

Nagyon soká húztam-halasztottam a blogkóstolóra elkészíteni bármit is Gasztrobaráth Zsuzsa oldaláról és ez elsősorban nem a hatalmas választék miatt van. Nagyon sajnálom, de egyszerűen a cafeblogos blogokkal nagyon nem vagyok barátságban, egyszerűen nem tudok rajtuk kiigazodni. Mindenesetre találtam végül egy ígéretes csokipuding receptet, ezt paleósítottam és egészítettem ki egy finom kókuszcsókkal. Nagyon jó recept, érdemes kipróbálni. A díszítéshez használt menta nagyon passzol hozzá ízben, legközelebb abból is aprítok bele. Talán ha éjszakára hűtőbe tettem volna, ahogy az alaprecept írja, akkor a jellegzetes remegős-pudingállagot kaptam volna, így frissen (kihűlve) fogyasztva egy kellemes ízű, hígabb krémet kaptam. Jó recept, talán zsírosabb kókusztejjel még teltebb és krémesebb lenne az állaga. Kicsit hosszú a leírás, de egyébként végtelenül egyszerű az elkészítés, a hosszadalmas recept annak következménye, hogy 3 édesség is bemutatkozik: a házi instant kókusztej, a csokipuding és a pirított kókusszal készülő habcsók is. 




Hozzávalók (1 főre)

- 2 dl víz
- 1/4 csésze kókuszreszelék
- vagy ezek helyett 1,5 dl kókusztej (vagy más magtej, esetleg "sima" tehéntej)

- 1 tojássárga
- 1 kiskanálnyi kakaó (púpos)
- xilit, nálam bő egy evőkanál

- 1 tojásfehérje
- 1 evőkanál xilit
- a kóksztejből megmaradt kókuszreszelék + 2 evőkanálnyi, (összesen 4 evőkanálnyi)

Elkészítés


  1. A forró vizet a kókuszra öntjük és 1-4 órára lefedve állni hagyjuk. Botmixerrel átturmixoljuk, majd egy szitán átszűrjük, a kókuszból kinyomkodjuk a vizet. Így készül az instant kókusztej. 
  2. A kinyomkodott kókuszreszeléket sütőpapírral lefedett tepsin szétoszlatjuk, 170°-os sütőben pár perc alatt megpirítjuk. Érdemes sokszor ránézni, mert egy pillanat alatt megég.
  3. A tojást alaposan kikeverjük a cukorral, majdnem fehéredésig. Hozzáadjuk a kakaót, elkeverjük, majd lassan felöntjük a kókusztejjel. Feltesszük a tűzre, majd folytonos kevergetés mellett addig keverjük, míg besűrűsödik. A sűrűsödés főleg a hűtés során fog bekövetkezni, nem kell megijedni, ha hígabb, mint a bolti verzió.
  4. A tojássárgát felhabosítjuk, majd hozzáadjuk a xilitet és addig verjük, míg fényes hab nem lesz belőle. Ekkor hozzákeverjük a megpirított kókuszt és a simát is, majd sütőpapírral bélelt tepsibe (amin a kókusz pirult) adagoljuk és 170°-os sütőben kb. 10-15 percig sütjük. Ezután hagyjuk a sütőben kihűlni, majd a puding tetejére törve tálaljuk. Meg magában. :)
Ha szeretnél frissen értesülni új receptekről, inspirációkról, gasztrohírekről, akkor keress meg facebook-on, szeretettel várlak. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése