2015. szeptember 8., kedd

Karfiolpizza

Sosem voltunk nagy pizzafogyasztó család, talán pont ezért számított nálunk mindig ünnepnapnak, ha Édesanyám rászánta magát a tészta begyúrására. Aztán ahogy kezdtem ismerkedni a főzéssel rájöttem, hogy gyerekjáték elkészíteni, pláne ha egy pofon egyszerű alaprecept áll a rendelkezésünkre. Hogy hova akartam kilukadni, nem tudom, a lényeg, hogy nemrég fedeztem fel a karfiol igazán változatos felhasználási lehetőségeit, többek közt a pizza alaptésztát is remekül kiváltja. És ez nem csak fanyalgós kényszermegoldás, hanem egyszerűen zseniális! A végeredmény nem lesz markánsan karfiolos, pláne ha az ember mindenféle földi jót pakol rá. Táplálónak tápláló, de nekem annyira ízlett, hogy egymagam faltam be az egészet. Érdemes kipróbálni, mert tényleg nagyon finom.




Hozzávalók (26 cm átmérőjű pizzához)

- 25 dkg karfiol
- 14 dkg reszelt sajt (light)
- 1 kiskanál pizza fűszer
- csipet só
- 1 tojás

- feltét: tetszőleges: nálam fokhagymás tejfölös alap, sonka, gomba, reszelt sajt, paradicsomszelet, zsálya

Elkészítés


  1. A karfiolt rózsáira szedjük, majd aprítógépben rizsméretűre daráljuk. Fűszerezzük, majd hozzáadjuk a reszelt sajtot, tojást és alaposan elkeverjük. Egy olajjal vékonyan bekent sütőpapírral bélelt tepsire halmozzuk a "tésztát", majd pizza formájúra tapicskoljuk. (Nekem kb. 26 cm átmérőjű kör lett, kb. 2 mm vastagra hagytam, de lehet vékonyabbra is nyomogatni.)
  2. Előmelegített 180°-os sütőben 15-20 percig sütjük, majd felrakjuk rá a feltéteket és grill fokozaton megpirítjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése