2015. szeptember 25., péntek

Gombapörkölt hamis puliszkával (vegán)

Az elmúlt időszakban erre a főételre vagyok a legbüszkébb (nem is nagyon osztogattam meg a kevésbé jól sikerülteket) ugyanis nem csak jól néz ki, hanem nagyon ízes is. A hamis puliszkának ugyan egyáltalán nincsen kukoricaíze, de remek alternatíva annak, aki nem nagyon ehet szénhidrátot vagy kukoricadarát, de szereti ezen a krémes köreten tálalni a ragukat. A fűszerezést tetszés szerint át lehet hangolni, de én most valami intenzívet szerettem volna, ezért választottam egy magyaros ízű pörköltet és mellé egy currys kását. Szerintem a magyar és az indiai jellegű konyha nem áll annyira messzire egymástól ha a pörköltekről van szó. Legalábbis számomra ez a két jelleg szépen egymásba tud simulni egy főételen belül. Itt van erre a bizonyíték is:





Hozzávalók (2 adaghoz)

- 10 dkg gomba (barna csiperke)
- 1 paprika
- 1 paradicsom
- 1 evőkanálnyi gulyáskrém
- só, bors, 2 gerezd fokhagyma
- 1 fej vöröshagyma

- 10-15 dkg zabpehely (darálóban lisztté őrölve)
- rizstej kb. 2-3 dl (házi)
- só
- kurkuma és curry ízlés szerint (nálam 1-1 kiskanálnyi)

- petrezselyemzöld (pár szál)

Elkészítés


  1. Forró serpenyőben egy kevés olívaolajon a gombákat megpirítjuk, majd egy tányérra tesszük.
  2. A serpenyőben újabb adag olajon (én spray-t használtam, így mindig újra kellett fújni) megdinszteljük a hagymát, a fokhagymát, sót, majd megszórjuk egy csipet pirospaprikával és a gulyáskrémet is hozzáadjuk. Egy kevés vízzel felöntöttem, majd beledobtam a kockákra vágott paradicsomot és paprikát. Ahogy egy kicsit átpuhultak hozzákevertem a gombát, majd fűszereztem és félreraktam.
  3. A kását úgy készítjük mint az édes változatot: a porrá őrölt zabot annyi folyadékkal (víz, tej vagy egyéb magtej) öntjük fel, hogy kb. egy ujjnyi vastagon ellepje a "lisztet". Később lehet még hígítani, ha sűrűnek találjuk a kását. Fűszerezzük, majd kis lángon kevergetve sűrűre főzzük. Tálalunk: alulra a kicsit csípős (curry keveréktől függően, nálam csípős) indiai beütésű kása, rá pedig a szaftos magyaros ragu. Petrezselyemmel bőven megszórva tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése