2015. szeptember 26., szombat

4 összetevős csicseris csokikrémtorta (vegán)

Nagyon nagyon különleges, finom torta. Az állaga tetszik a legjobban: irtó krémes! Mivel a mixerem nem túl jó minőségű, ezért maradt a pürében pár nagyobb darabka csicseriborsó, de ezeket külön imádtam! Szerintem igazán érdemes kipróbálni, pláne aki szereti az édes-sós desszerteket. Nagy előnye a receptnek, hogy mindössze 4 összetevőre van szükség, melyek közül szerintem mindegyik előfordul egy egészségesen étkező család kamrájában. A xilit persze bármilyen más édesítőszerrel helyettesíthető, ahogy a kókusz is más magvakkal, bár szerintem a csoki-kókusz zseniális páros. :) 




Hozzávalók (15 cm-es formához)

- 10 dkg étcsokoládé (nálam diabetikus, nagyon vegánoknak tejmentes)
- 1 konzerv csicseriborsó (levestül)
- 5 teáskanál xilit (vagy tetszés szerint több/kevesebb)
- 3 púpos evőkanál kókuszreszelék

Elkészítés


  1. A csokit felolvasztjuk (most én mikróban tettem ezt meg, 10 másodpercenként átkevertem).
  2. A csicseriborsót leszűrjük, a levét félretesszük, majd a borsót botmixerrel pürésítjük. Ehhez jön hozzá az olvasztott csoki.
  3. A konzerv levét egy elektromos habverővel habbá verjük, mintha tojásfehérje lenne. Mikor már majdnem jó, hozzáadjuk a xilitet, vagy tetszés szerint más édesítőt.
  4. A pürébe határozott mozdulatokkal belekeverjük a hab 1/3-át és a kókuszt, majd a többi habot, de ezeket már óvatosan. 
  5. 180°-os sütőben körülbelül fél órát sütjük. Mikor kivesszük még folyós lesz a belseje, de kihűlve egy király krémtortát kapunk, amit meleg vízbe mártott késsel szépen lehet szeletelni. 
8 szelet esetén egy szelet 135 kcal-t tartalmaz és 18 g Ch-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése