2015. július 24., péntek

Csokifagyi torta müzlialappal

Hogy milyen király ez a torta, arra nincsenek szavak. Vagyis vannak, de olyan elcsépeltek már (pláne az én számból), hogy szégyellem már dicsérni ezeket a recepteket. De tényleg jó, érdemes kipróbálni. A torta alapja egy egyszerű házi müzliszelet morzsa, a töltelékét pedig boltban vásárolt cukormentes fagylalt alkotja. Természetesen házi fagyival is elkészíthető, például ezzel a házi csokifagyival, vagy pedig másfajta aszalt gyümölcsökkel (pl. aszalt meggy) ez a fagyi is király lehet bele. Úgy is elkészítem majd! :)




Hozzávalók

- bármilyen házi müzliszelet (vagy boltban vásárolt müzliszelet) nálam: zabpehely, dió, mogyoró, aszalt barack
- fagylalt, amennyi kitölti a tésztakarimát (nálam cukor, glutén  és laktózmentes csokifagyi)

Elkészítés


  1. 1-1 marék diót és mogyorót morzsásra török aprítógéppel, majd mehet bele egy kevés zabpehely és néhány szem aszalt barack. Akkor jó az állaga, hogyha kellemesen nyirkos már és össze lehet gyúrni akár egy labdává. Ha nagyon nem akarna összeállni 1-2 evőkanál forró víz mehet hozzá.
  2. Egy kis fazekat folpackkal kibéleltem, szétnyomkodtam a masszát, hogy legyen egy kis pereme is, majd a krémesre olvasztott csokifagyit beletöltöttem, a tetejét kicsit behullámoztam és egy órára betettem a fagyasztóba. Szépen lehet szeletelni, csokireszelékkel megszórva nagyon dekoratív. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése