2015. július 22., szerda

Cseresznyés barackos pite

Lemaradtam már a cseresznyeszezonról, tudom, de annyira nagyon szeretem ezt a gyümölcsöt, hogy hajlandó vagyok a szezonon kívül is megvenni méregdrágán. Persze cseresznye helyett használható meggy is, de akár el is hagyható. A barack is cserélgethető, almára, körtére, ami éppen van otthon. Eredetileg tejpitét szerettem volna pótolni ezzel az édességgel, de inkább pite lett belőle. A tésztájába nem tettem édesítőszert, nekem a kókusz édessége elég volt (meg a gyümölcs a tetején), de akinek ez kevés kockázzon a tésztába egy barackot vagy almát, úgy édes lesz.



Hozzávalók (4 szelet)

- 4 csapott evőkanál kókuszreszelék
- 2 púpos evőkanál zabpehely (lisztté őrölve mákdarálóban)
- 2 kisebb tojás
- tej, kb. 1 dl (magtejjel paleó!)
- 1/2 barack, pár szem cseresznye a tetejére

Elkészítés


  1. A tojásokat villával felverjük, majd mehetnek bele a száraz összetevők, végül annyi tejjel (vagy más folyadékkal) hígítsuk, hogy kellemesen híg legyen az állaga, mint egy sűrű palacsintatésztáé.
  2. A masszát egy sütőpapírral bélelt téglatest alakú formába öntjük, majd a tetejére halmozzuk a félbevágott cseresznyéket és a vékony cikkekre vágott barackot. Addig sütjük, míg szépen megpirul a tészta. Kb. 30 perc 180°-on.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése