2015. május 21., csütörtök

Grill zöldségtál sült fokhagymás fűszervajjal

Mert grillezni nagyon nagyon jó! és mielőtt az égre nézve felnyögve ezt kérdeznék: na de mikor lesz nekem olyan kertem/telkem/grill sütőm, hogy ezt a színes csodát kivitelezni tudtam? szeretném közölni, hogy ez a kisebb fajta parti amit magamnak rittyentettem vacsorára a melegszendvicssütőmből került ki.




Most vettem észre, hogy a melegszendvics sütőnknek van egy grill bordás betétje is (ami mostanság panini sütőként lett kifejezetten népszerű). A leírás szerint lehet rajta zöldségeket, húsokat és halakat is grillezni, úgy gondoltam, hogy kipróbálom. A következőkben a tapasztalataimat fogom leírni zöldségenként. Természetesen nem szabad itt szerénykedni, mehet minden zöldség, amit csak kedveltek, cukkini, padlizsán, édeskömény stb. Amit viszont feltétlenül próbáljatok ki, az a koktélparadicsom. Nem is gondolná az ember micsoda kis ízbomba ez a gyümölcs.

Szóval, vegyük sorba.

KOKTÉLPARADICSOM: nem kell neki sok idő, de azt azért várják meg hogy megpiruljon rendesen, mert a karamellizálódott részei a legfinomabbak. Mindenképp ajánlom, nagyon finom édes. :)
ÚJHAGYMA: szerintem a legjobb úgy, ha roppanós, ezért én csak kicsikét pirítottam meg. Nagyon finom édes, csak ajánlani tudom!
BROKKOLI: mostanság nagyon rákaptam a roppanós, alig hőkezelt brokkoli ízére, szerintem fenséges, de legalábbis ezerszer jobb a párolt változatánál. Aki tart ettől a nyersességétől, az inkább ne így próbálja ki, mert ezzel az eljárással nem lesz puha, az tuti.
KÁPIA PAPRIKA: szintén édeskés zöldségről van szó, ami a sütés során szépen felerősödik. Nagyon finom lesz így, akit esetleg a héja zavarna a sütés után könnyedén le tudja húzni a paprikákról.
HAGYMA: talán ez volt az a zöldség, ami a legkevésbé ízlett, mivel egy kicsit túlsütöttem, ami miatt nagyon megpuhult és kicsit szottyos lett. Aki szereti a főtt hagymát a levesekben az ezt is szeretni fogja, aki szeretné roppanósra hagyni, az figyeljen arra, hogy idejében kapja ki a sütőből.
GOMBA: csúcskirály. Tényleg. Nagyon jól passzolt hozzá a mártogatós is.

A fűszerezésről: nem fűszereztem. Se só, se semmi. Najó, a gombát egy picit borsoztam, de ez volt minden. Nagyon élénk és intenzív ízűek sütve a zöldségek, kár ezt elrontani a túlsózással.

A mártogatós

2 gerezd fokhagymát megsütöttem a többi zöldséggel együtt. Amikor megpuhultak villával összetörtem, hozzákevertem kb. egy evőkanálnyi (1-2 dkg) vajat, pici csipet sót, borsot és egy evőkanálnyi vegyes zöldfűszert. (nálam mirelit keverék - tudom, szégyen -) A fűszervajat a tál közepére tesszük, a zöldségek hőjétől megolvad és bevonja azokat, illetve lehet tunkolni. :)

És akkor gyakorlati tudnivalók

A melegszendvics sütőt a használati útmutatója szerint beüzemeljük, stb. A sütőt kivajazzuk, majd ha már forró (ezt általában egy lámpa jelzi) belepakoljuk a vastag (!) szeletekre vágott zöldségeket. A vékonyabb szeleteket egy kenyérre méretezett sütő nem tudja majd két oldalról csíkozni, így vagy nem lesz szép a mintázata, vagy nem fog pirulni csak puhulni.
És egy negatívum: Ez persze sütőfüggő, de az én szendvicssütőm normál méretű, vagyis kicsi (:D) ezért lassan készülnek el benne a zöldségek. Célszerű ezért a készülgető zöldséges tálat vagy folpackkal lefedni (bár akkor tovább puhul és párolódik a zöldség, amitől lehet, hogy kicsit szottyos lesz) vagy pedig sütőben alacsony fokozaton (60-70 fokon) melegen tartani, hogy majd a fűszervaj szépen el tudjon olvadni rajta. Nem túl elegáns, de hatékony megoldás lehet a mikró is. :)

Körülbelül ennyi, remélem, hogy kedvet kaptatok a sütögetéshez! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése